Gerincnyújtó pad - Előnyei és használata

A Bionwell gerincnyújtó padok előnyei

  • Segít csökkenteni a hátfájást a gerinc-csigolyák lemezeinek és ínszalagjainak tehermentesítésével.
  • Csökkenti a fáradtságot, csökkenti a stresszt és ellazítja a testet.
  • Serkenti a vérkeringést, ezáltal lazítja és nyújtja a merev izmokat.
  • Segít csökkenteni az öregedés hatásait a gravitáció használatával.
  • Növeli a test hajlékonyságát, ezáltal javítja a mozgás- és sportteljesítményt.
  • Ízületek tehermentesítése.
  • Lábba kisugárzó fájdalmak megelőzése.
  • Gerincbetegségek esetén konzultáljon orvosával, és amennyiben javasolja gerincpad használatát, akkor az alkalmazható porckorong-elváltozásos betegségek, így például porckorongsérv esetében is
  • Hozzájárul a gerincoszlop gyengéd, óvatos és biztonságos nyújtásához. A hátfájdalom, a gerincsérv és a derékfájdalom kezelésében is eredményesen léphet fel.
  • A test fordított elhelyezkedésében folytatott gyakorlatok nagyban segíthetik a gerincproblémák kezelését, a gerinc egészséges állapotának megőrzését. Rendszeres használatával csökkentheti és megszüntetheti fájdalmait, és újra örömet nyújthat a mozgás nap-mint-nap.
  • Lazítja és nyújtja a tartóizomzatot valamint a gerincoszlopot, segít a csigolyák újrarendeződésében, továbbá kilazítja a nyaki csigolyákat és segít a relaxálásban is.
  • A Bionwell gerincnyújtó padok fekvőfelülete szivacsos, mely nagyon kényelmes, és megfelelően támasztja a gerincet. A további kényelmet a kiterjesztett lábbefogó-szerkezet és a kapaszkodó garantálja, melyek biztonságos használatot is biztosítanak.


A Bionwell gerincnyújtó padok használata

  • 125-től egészen 201 cm-ig beállítható a felhasználó testmagasságának megfelelően.
  • A 3 féle pozícióba állítható zsánér segít szabályozni a sebességet.
  • 1. lépés:
    -  A lábunkat (bokát) rögzítsük, akasszuk meg.
    - A Bionwell gerincnyújtó padok érzékenyek a súlypont-változásokra, ezért lényeges, hogy megfelelően állítsuk be a magasságot.
    - A gerincnyújtó pad dőlésszögét kb. -150 fokig, a vízszintesen át a függőleges lógásig lehet beállítani. A kívánt szöget előre be lehet állítani és rögzíteni, ezzel megelőzhető a nem kívánt túlfordulás és az ezzel járó esetleges veszélyes helyzet (az erős húzás miatti kockázat) kialakulása. A dőlésszöget minden esetben az egészségi állapothoz igazítsuk. Mindig tartsuk be a fokozatosság elvét a padon eltöltött időt és a kívánt dőlésszöget illetően is.
    - Minden használat előtt győződjön meg arról, hogy a rögzítő öv a megfelelő szögben van kikötve.
    - Felügyelet a használat során javasolt!

    • 2. lépés:
      - Álló helyzetből indulást követően saját testsúlyunkkal, saját erőnkből tudjuk dönteni a gerincnyújtó padot. Fej felé megdöntve, fokozatosan billenjünk fejjel lefelé.
      - A gyakorlat elején a testünkben lévő izmok lazulnak el, néhány pillanattal később már a hosszanti tartó izmaink is megnyúlnak, köszönhetően a gravitációnak. A nyújtáskor fellépő húzóhatás eredményeképpen a csigolyák eltávolodnak egymástól. Ennek köszönhetően megszűnhetnek félficami állapotai a gerinc kis-ízületeinek. A nyújtás jóleső, kellemes érzést ad.
    • 3. lépés:
      Lefele lógunk a gerincnyújtó padon. Ebben a testhelyzetben a gerincoszlop teljesen ellazul, hiszen semmilyen nyomás nem nehezedik rá, a gerinc mentén lévő izmok pedig a függeszkedés következtében megnyúlnak.